En hyldest til de største legender og spillere gennem tiderne

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• En hyldest til de største legender og spillere gennem tiderne

Hej med jer. Synes lige jeg vil lave denne tråd for at skabe lidt aktivitet og hygge, nu hvor det ikke altid er så hyggeligt og sjovt at spille mere. Så derfor har jeg valgt at lave denne tråd for at vi kan mindes nogle af de bedre tider hvor der var godt gang i den! (PS. ved ikke lige hvor dette emne hører til, så håber det er ok her)

Indledningsvis vil jeg forklare hvordan jeg begrunder mine valg til de forskellige kategorier: Jeg udvælger en 'legende'/stor spiller som har betydet meget for mange spillere og spillet. Både en som er banebrydende pvm, men også pvp og ja, bare hvordan vedkomne er over for andre. Husk at understreg om det er den originale/den rigtige spiller i snakker om for at undgå forvirring :D

Den største legende/spiller for mig jeg både har haft fornøjelsen af at spille i samme æra med, men også hørt meget om er .. bumbum bum: - Ultislayer(den originale). En spiller der har været med i toppen i al den tid jeg kan huske, og som viste vejen frem i forhold til den største pvm-bedrift dengang; dragen. Han var også en spiller som kunne samle mange gode spillere(og ofte også de bedste) et sted og samtidig også guide nogle af de små low lvls som var gode for deres respektive lvl. Han var altid flink og venlig, og villig til at hjælpe sine venner og ordenskammerater, men ikke mindst også en stor pvp-spiller, som nok var en af de bedste i sin respektive æra.

Så dette var min korte overordnede beskrivelse af mit valg til største legende gennem tiderne: Ultislayer, fordi han var banebrydende på alle fronter og viste vejen frem.

PS. vil lige sige, at jeg bygger min begrundelse på dels egen erfaring og samtidig andres erfaringer og historier :) - Tilkendegiv gerne hvis I er enige eller har et andet valg, det er trods alt subjektivt det hele :D

- Og her til anden del af mit opslag hvor jeg synes vi skal finde de bedste pvp-spillere inden for deres respektive racer og grene. Jeg vælger efter hvor gode spillerne var for sin tid, ellers ville det være unfair, da alle er meget bedre nu til dags, end for 5 år siden :). Jeg vælger 2(3 hvis jeg synes det er svært at vælge på grund af forskellige æraer) spillere inden for hver gren af racen, og igen - subjektivt, så I er velkomne til at lave jeres egen liste. Jeg vurderer de forskellige spillere ud fra både 1 v 1 og alle mod alle, så hvis der er nogle I synes der mangler, så er det fordi de primært kun har været gode 1 v 1 eller mod en bestemt race

Så her begynder vi:

Nærkampsninja: Harboe & Divias(Originale, dog var efterfølgeren heller ikke dårlig)

Bueninja: IsH(Archeron) & FireWire

Magisura: Diardrian, DIZE & Sentinel(oprindelige)

Klingesura: TranslateMe & Zyprechs sura( kan ikke lige huske navnet) - De to bedste jeg kan huske, beklager hvis der er nogle der er bedre

Drageshaman: ImBack & Nexti - De to bedste jeg kan huske, beklager hvis der er nogle der er/var bedre

Healshaman: Kasakar(Oprindelige) & ..?

Kropkriger: Zyprech & Ultislayer(oprindelige)

Mentalkriger: iSLY & Aze(oprindelige)

Lykan: Toxicus & .. ?

- Så det var min lille kategorisering af de forskellige spillere. Ret mig gerne/kom med forslag hvis I har nogle spillere der fortjener at blive nævnt. Jeg håber I er med på idéen så vi kan få lidt liv herinde igen :)

The post was edited 1 time, last by CantUSeeMe ().

• Sikke en god tråd. Og jeg er tæt på at være 100% enig. Og jeg er sjældent enig. Så jeg giver lige mit besyv med.

Først tak for æren: På IsH var jeg på holdet til der dræbte dragen først på .dk (2½ år efter de gjorde det på den tyske) og medvinder af første PvP event. Men på Archeron var jeg 10000000 gange stærkere end jeg var på IsH. Dog er min start på serveren alt andet en legendarisk. Gallerne så lille bueninja IsH komme løbende ind i byens midte med nogle tigere efter sig.... De fik sig et godt grin og sagde at jeg havde dummet mig ved at vælge karakteren bueninja. Og det var kun derfor jeg spillede videre! Stupid is what stupid does. :)

Jeg er meget enig i dit valg af originale Ultislayer, men ikke pga dragen vel. Vel mere fordi han var forbillede og havde stor playing IQ. -samt at han spillede spillet som et spil. Han nød en god kamp og var ikke "fornærmet". Dog havde han også en anden side til ham og på trods af STOR venlighed så kunne han også KSe. Men overall så er han en legende i min vurdering. Jeg husker engang da jeg var "bette" og bad ham om hjælp også kom han "flyvende" udfra DT hvor han nakkede høstman, iført forvandlingskugle og nakkede de formastelige der drillede hans bette ven, mig. God stil.

Og det føre mig til den anden legende fra den tid. Divias, den originale.
      Der var så meget ved ham jeg kunne lide, stor venlighed og som mig en fornærmethed der gjorde at alle der trådte på ham bare kunne komme an. Også derfor at mange blev chokeret da hans "kamp" med Ulti blev afslutte med at de stod med følelsemasker på i byen og myssede. Jeg var chokeret i min grundvold :) Han var kongen af playing IQ. ingen kunne kritte som ham og han var også mange for at tage udfordringerne som mange ikke kunne som low bruger.

I den tid var Diardrian også en grum gut men at kalde ham en legende er meget, han var hård i en kort tid men kunne ikke ret meget selv. Og specielt fordi det var en kort tid gør at jeg siger "ahhh" til legende.

Hvad angår PvP legender så er der en antihelt jeg gerne vil nævne, En af spillets helt store som på trods af totalt mangel på playing IQ der kunne havde gjort ham til PvP superstar, men kun efterlod ham som utrættelig mobs skræmmer. Thomas fra rød. Flink gut der har hjulpet mange direkte og indirekte. Jeg husker ham mest af alt for alle de mange dueller hvor ham og johnny" kunne slå løs på mig i timer, altid med smil fra ham og stjerne hidsighed fra johnny. Det var sjovt og han opfandt udtrykket "IsH gear". :) Thomas har en speciel plads, for havde havde lyttet til råd, så havde han været stærk nok til at blande sig i PvP toppen også, men når man ikke laver alkymist og indfatter dem så taber man til lvl 90 selvom man er lvl 120...

Den største og stærkeste på .DK ved i godt hvem er og uanset jeres meninger så er der ikke nogen over eller ved siden af Toxicus, Dize, iSLY og mange andre. Han var medvinder af det første PvP event og med da dragen døde første gang på .dk Jeg selv startede med at jagte ham rundt da han spillede på zyprech fordi den originale zyprech havde nakket mig for mange gange afk udenfor DT, så vores første bekendtskab i spillet var født i kamp på kamp. Og sådan opstod et langt venskab i spillet men også udenfor metin hvor han viste venlighed som stod i stærk kontrast til den KILLER han er i spillet. Jeg husker specielt dengang MF havde indbudt flere "celebs" til en snak på TS over den lidt trælse stemning der var mellem klanerne. ALLE herunder migselv var diplomatiske og ville gerne løse vanskelighederne og hans sagde bare "Jeg kender ingen af jer og jeg er her for at vinde så jeg er ligeglad med alt det her. uanset hvad der skal til så bliver jeg den stærkeste herinde" << Og det skete! - Ingen over og igen ved siden af, basta!

Så det var mit besyv omkring legenderne. Men findes der en 100% selfmade legende? En som klarede alt selv?

Måske du vil starte en tråd om klanerne også?

_______________________________________________________________________________________________
      En sidste kommentar. I skal lade være med at give metin2.dk og gameforge skylden for at .dk døde. Flere af jer der læser dette har ikke rent mel i posen og har stor aktie i hvorfor folk stoppede. Mest af al fordi i ikke kunne kende forskel på mit og dit. Men også jer der holdte hånden over dem, burde havde flovhed. For i ved godt at metin2 reelt er et fedt men gammel spil. De fede tider døde, ikke fordi vi bare blev ældre men fordi nogen ødelagde det for andre!! grrr

Personligt kunne jeg også havde gjort mere, specielt ved at hjælpe nye.
      - men jeg gik død i at alle bare skiftede brugere og navne og det blev udnyttet af dem der gerne ville skjule deres tarvelig opførelse.

Så jeg er ikke en legende. jeg er bare en der nød spillet men fik nok! Ikke pga af kamp i spillet, ikke fordi det er pay2win. Mest fordi det er så hulens nemt at snyde andre. Det eneste jeg har bitterhed over er at GMs burde havde været mere konsekvent...
      JINNO VANDT!!!!
      Rødt rige fik en fin sølv medalje
      Gult rige kunne have fået bronze men der var ikke nogen tilbage til at modtage medaljen. :)

The post was edited 3 times, last by UNSEEN ().

• En af de eneste tråde jeg har læst til ende. fuck de andre itemshop tråde og hvad der ellers er.og kan ikke sige andet end Gid metin2 var som det var dengang så ville det helt klart være værd og bruge tid på. En af grundende til det nok dør hurtigt for nye og mere yngre spillere er nok også fordi at hvis de taler over sig til en af de lidt størere klaner, dvs snakke knap så pænt eller andet så bliver der uddelt hunt af den helt store skuffe indtil de har afinstalleret spillet *host* *host* Vegano kan vi nok alle skrive under på vinder guldet som tidernes Mest nærtagende spiller som bare tryner alt der siger ham imod. Correct me if im wrong
    • Ja, nu hvor der ikke er så meget liv i spillet, så syntes jeg lige det kunne være rart at få livet vores minder op :). Fedt med dit lange uddybende svar Unseen og giver dig også ret i det meste af det du skriver. Synes virkelig også Divias var noget for sig, på niveau med Ultislayer. Og ham, Ultislayer(for lige at svare på det med dragen), valgte jeg fordi han var helt fremme på alle fronter, og som du siger, fordi han havde en stor spil- og markedsforståelse. For mig at se, blandt dem du har nævnt, så synes jeg sagtens, at både Divias og Diardrian kunne få et legende-stempel, men største legende for mig er klart Ultislayer.

I forhold til self-made legender så tror jeg ikke rigtigt der er nogen, da alle har fået hjælp på en eller anden måde. Men er ret sikker på der er et par stykker, som har vist vejen frem i forhold til solo-gameplay / solo pvm/pvp og ligesom adopteret det tyske gameplay og vist hvordan danskerne skulle gøre, hvor andre har taget ved lære af det.

Og lige for at slutte af og få lidt mere stof og snakke om. Hvad er det så der gør at du ikke er 100% enig? - er det mine spiller-valg, eller mine beskrivelser og begrundelser? :)
    • 100% vil betyde at jeg kender dit fulde rationale og der skal mere til at kende det end forståelse opnået via skrift i et forum. Også er jeg bare en træls original der skal/vil være mig med min egen mening og ikke andres som er jeg har kopieret 100%. jeg kunne sikkert blive ved men jeg skal sparre dig for ord designet til at trætte og drille.

Men seriøst. Jeg vil ALDRIG kalde kazakar en legende. Han var god i for kort tid. Nu er der ikke så mange af hans klasse at vælge flere ud til at måles op til at være legendarisk udfra min målestok så måske det er bedre at sige at der er en klasse uden en legendarisk spiller? eller kom med andre bud men kazakar var for bette, spillede for kort på den til at have opnået noget stort og for lidt trendy.

Diardrian vandt ikke noget og kunne ikke noget pvm heller uden reeslev. Som jeg skriver så var han stærk kortvarrigt men forlod spillet ret hurtigt da PVP modstanden tog fart. Mange tabte til ham PVP 1 til 1 men jeg tror at hvis der var en statistik over antal dræbte pvp modstanderen så ville han være meget langt nede af listen. Jeg kunne lide ham ham dog. Flink men ikke legende.

Der var mange gode spillere, men få havde det jeg mener skulle være for at kunne blive kaldt legendarisk. Skal vi kalde det mit subjektive matriks?

1. opnået noget fedt ingame såsom at være first mover på en udfordring. aka dragen eller pvp event. Eller crafte noget som ingen havde havde, f.eks en halvmenneske klinge+9 Altså noget der huskes.
      2. spillet i lang tid på brugeren og ikke bare været en ½ år døgnflue.
      3. kendt for at være venlig og sjovt. Eller konstant hård og uretfærdig. midt i mellem er kedeligt.
      4. havde god stil og ikke snyde. << min personlige kæphest. F jeg hader tumper der snyder i spil. Der mangler et par håndmadder i den picnic kurv til en ordenligt frokost i det fri.
      5. forsøgt at gøre noget i spillet der var mere end bare en selv. Herunder at arrangere DT events, at få folk til at lave shops, at få GMs til at lave events, at advare andre mod dem der svindlede/scammede andre.
      - også først og fremmest. >> Legendariske spillere er fra Jinno. << shots fired at snoops :)

På en så lille server som .dk har der igennem været mange som kunne være nævnt. Både for godt og ondt men hvad med chainsaw. Han var et navn før jeg startede. Og jeg savner også lidt snakeblood. Mortil5 og jasmin. Skildpadden(ham tennisspilleren jeg ikke husker) og den oprindelige step. Jeg er ked af hvis der er nogle der mener jeg glemmer dem. DET er ikke med vilje bare at jeg ikke lige har gjort de tanker i nogen tid. Så måske jeg nævner dig/jer senere.

Godnat og sov godt - lav en klan tråd Så kan vi skrive lidt om dem og hvem der var i dem.
      JINNO VANDT!!!!
      Gult rige kunne have fået bronze men der var ikke nogen tilbage til at modtage medaljen. :)

The post was edited 1 time, last by UNSEEN ().

• Aha! - Tror lidt du har misforstået kategoriseringen .. Jeg ser langt fra alle spillere jeg har nævnt som legender. Det er blot en liste over de bedste spillere(efter min mening) for den pågældende race og udelukkende pvp(som jeg vidst også nok har nævnt). - Dog lige for at knytte en kommentar til det med Diardrian, så forlod han ikke spillet pga. Pvp-modstanden, men af personlige årsager som mange fra den tid også er klar over. :)
    • Ish ish ish.. vi ved godt når dagen er omme og solen går ned, så vil du stadig huske mig :* Legender og legender.. Der var vel et par gode spillere i sin tid, folk som har haft sin impact på spillet, såsom Sukkubus, Scorpion94, Divias, Ultislayer, and the list goes on. Folk der huskes for noget. Metin har personligt for mig er nu kun et minde, da DK serveren ikke længere er eksisterende, folk der tror på det lever i en joke. Anyways jeg havde mine mål og opnåede dem. Den eneste person jeg nogensinde har set stærkere end mig selv herinde er iSLY. Selvom folk siger ja man kan købe alt, kræver det stadig en hjerne bag en karakter, at kunne opnå en masse. Men gider ikke rose den lille bandit, han fik sine tæsk en gang imellem ligesom alle jer andre, det var det som holdte mig kørende herinde. Folk vil blive husket for hvad de har gjort og formået at opnå, ville ikke kalde dem legender, mere folk der har efterladt deres præg på metin2DK :)
      Snops lv. 105: P P P P G10 M5

Aze lv. 113: P P P P P P

Jesse lv. 100: P P P P G8 14

Legends never die.
    • Ligesom ingen ved om supermand kan blive forkølet, så ved ingen om jeg kan tage fejl af noget som helst. For jeg har altid ret indimellem.

Og ja jeg kender godt Diars grunde, jeg var også "ven" med ham den gang. :) Jeg siger bare at jeg ikke så ham vild nok i lang tid nok. Men jeg acceptere dine følelser for emnet. Ikke misforstå, han bankede mange 1on1 men mine følelser siger god men ikke helt dér! :) Den bedste i sin klasse i en meget begrænset periode.

Snoops du er en legende. Det ved du jeg mener. også selvom du er mest gul i det. :)

Jeg selv kunne være på en berygtet liste, måske vi kunne lave sådan en? Det samme kunne flere af dem vi er enige om har haft en impact.

Mit eneste claim 2 fame er at jeg ikke kunne finde ud af at straffe bare den ene der svinede mig, jeg gik efter klanen og vennerne og riget + deres pets og folk der havde set dem. Så jeg melder på på en berygtet liste.

Snoops hvad laver du nu?
      JINNO VANDT!!!!

The post was edited 3 times, last by UNSEEN ().

• Nogen af jer der har Ulti eller Divias kontakt som kan få dem ind og svare på hvem de mener er specielle i deres øjne? Jeg vil også gerne høre GALLERNE fortælle hvem de mener er toppen. Mest af alt fordi de er den ældste klan der stadig har spillere og fordi de har gjort meget for at være udenfor stridighederne.

OG apropos selfmade så er akela/firewire/babangida nok mit bedste bud. Var han blot en bølle også så havde han været VILD på den liste :) Hvem mener han var super.

Dertil kommer super grinderen SDA ikke glemme ham.

MOJOBIF, body, hummel(skummelskrummel)einstein, trolde skriv løs herunder så vi kan huske navnene? er der ok at bruge tråden til det også cantuseeme? (Cant Use Eme)
      JINNO VANDT!!!!
    • MIN TOP 10 PVP
      - Archeron
      - Aze "den orginale"
      - Snoops Sura - Kan ikke huske hvad den hed.
      - iSLY
      - Toxitus
      - Dize
      - Morti5
      - Diardian
      - Ultislayer
      - Harboe87

MIN TOP 10 PVM
      - iSLY
      - Hardwii
      - BABANGIDA
      - Toxitus
      - SirRiis65
      - Katjackson
      - Step
      - Daz "den orginale"
      - Zyprech
      - OldJiilow
      - SirRiis65
      - GALATUS "den orginale"
      og mange flere.
    • well well.. Altså kan også lige komme med min vurdering på en top10

TOP 10 PVP ALL TIME
      1. Den her deler jeg op, vil gerne give den til både Aze the true one og iSLY
      2. Sentinel
      3. Archeron
      4. TranslateMe (aka Wizz)
      5. Harboe87
      6. IceTee back in his days
      7: ImBack den originale
      8: DIZE
      9: Diardian
      10: Quickie (ejet af tunder)

Listen her er baseret på hvordan styrken er blevet vildere igennem tiden, self er der nogen som hvis man sammenlignede dem med idag, ville være sindssyge men dem idag er bare bedre end dem dengang pga. mulighederne indenfor pvp.

TOP 10 PVM ALL TIME
      1. iSLY( Havde bedst forsvar)
      2. Snops (havde bedst skade)
      3. Daz
      4. IceTee
      5. Hardwaii
      6. Katjackson
      7. Matters
      8.Toxicus
      9. BABANGIDA før han blev magi sura
      10.TranslateMe den helt originale :)

Denne liste er igen baseret på nutiden.

Jeg spillede også tilbage i tiden, men folk var bare ikke nær så gode dengang. Ved godt folk som SirSund, Ultislayer, scorpion, thawarrior osv osv var gode dengang men i forhold til dagens DK så ville de blive ødelagt :)

Over and out - Snops ;)
      Snops lv. 105: P P P P G10 M5

Aze lv. 113: P P P P P P

Jesse lv. 100: P P P P G8 14

Legends never die.
    • Nå jeg kiggede forum igennem og fandt en del tråde om hvem der var de stærkeste i 2010 og 2011 Det var sjovt. Men af en eller anden grund kan jeg ikke linke til de tråde.?

Nok om det. Sandheden er jo nok at der i 2010 var nogle legender og i 2014 var der også nogle og idag er der ingen, blot dem der spillede den gang for .dk er død og spillerne væk. (endte det eller også er i supergode til er gemme jer :) )

DET VAR SONGOTEN jeg havde glemt. Han var nice
      JINNO VANDT!!!!

The post was edited 1 time, last by UNSEEN ().

• Hej alle.
      Har en legende måske, vil lige have jeres mening om det. Men hvad med Lassigne / Lassigne 1.. osv osv. Ved ikke om man decideret kan kalde ham en ' Legende ', da det stadig er den Originale spiller som stadig spiller på Lassigne - osv.. Ved ikke om han har opnået noget vildt på metin, men syntes ihvertfald han er en Legende i Rødt Rige! Han har altid hjulpet Low Levels og bare været virkelig flinke over for alle syntes jeg.
      Hvad er jeres mening om Lassigne? :thumbsup:
    • Intet at bemærke for Lassigne har ikke gjort sig bemærket. Måske i rød chat og ts men ikke ingame. Så måske en legendarisk evne til at forsvinde i mængden?

De bedste spillere er dem der spillede deres spil uden at lade sig distrahere af kampe, fjendskaber, intriger, snyd og svindel. Sikke en ro de må have. << i want that!!!

Men playing tuff har også sin charme.

Hilsen Charmøren
      JINNO VANDT!!!!
    • Der har jo været mange gode gennem årene. Jeg husker som "bette" en lv.77 klinge sura (kan ikke huske navn) fra gult som var vild pvm, vidst også en af de første til lv.66+9 rust hvis jeg ikke husker helt forkert.

Ved jeg går efter at blive en af de største i min tid. Men om det kommer til at ske aner jeg ikke haha

Til alle legender der end må læse med
      Så kom retur for vores community mangler inderligt nogle vej visere så at sige!

Vh. Zitrox/2Pac.
    • Aze wrote:

well well.. Altså kan også lige komme med min vurdering på en top10

TOP 10 PVP ALL TIME
      1. Den her deler jeg op, vil gerne give den til både Aze the true one og iSLY
      2. Sentinel
      3. Archeron
      4. TranslateMe (aka Wizz)
      5. Harboe87
      6. IceTee back in his days
      7: ImBack den originale
      8: DIZE
      9: Diardian
      10: Quickie (ejet af tunder)

Listen her er baseret på hvordan styrken er blevet vildere igennem tiden, self er der nogen som hvis man sammenlignede dem med idag, ville være sindssyge men dem idag er bare bedre end dem dengang pga. mulighederne indenfor pvp.

TOP 10 PVM ALL TIME
      1. iSLY( Havde bedst forsvar)
      2. Snops (havde bedst skade)
      3. Daz
      4. IceTee
      5. Hardwaii
      6. Katjackson
      7. Matters
      8.Toxicus
      9. BABANGIDA før han blev magi sura
      10.TranslateMe den helt originale :)

Denne liste er igen baseret på nutiden.

Jeg spillede også tilbage i tiden, men folk var bare ikke nær så gode dengang. Ved godt folk som SirSund, Ultislayer, scorpion, thawarrior osv osv var gode dengang men i forhold til dagens DK så ville de blive ødelagt :)

Over and out - Snops ;)

Snoops.
      Bare lige til din information. INGEN har lavet større skade end iSLY på DK serveren og INGEN udover iSLY har solo 95 bossen.